Fotografía astronòmica 24-5-17

Pot ser que avui arribada la nit, el cel reunèixi les suficients garanties per poder fer alguna fotografía.
Portem quasi bé un mes amb una atmosfèra fatal, imposible de fer res, les eines estàn agafan verdet i les teranyines ara mateix imperen per tot arreu.
El més fumut de tot, és que hem tingut molts i molts dies amb el cel carregat de nùvols i prou feines ha caigut un ruixat que valguès la pena, aquesta falta d'aigua a l'estiu ens passarà factura.
En fi, això és el canvi climatic, molts llocs s'ofegaràn d'aigua i altres petiran sequera.
Com que fins ara no he pogut dirigir el telescòpi al cel, he triat algunes fotografies de les que tinc a la colecciò del catàleg NGC, una de cada secciò ès a dir, una de cada apartat de cent números que jo els tinc classificats en carpetes per exemple de 0 a 99, de 100, de 200 , etc. desprès 1000, 2000 etc,fins el 7000, a excepciò del 700 i el 900 que quasi bé tot sòn galàxies  i estrellas amb una màgnitut màssa elevades per la meva maquinaria.
Dintre del 900 hi ha un parell de cùmuls que si els tinc a l'abast, però que encara no els he fotografiat.
Tot arrivarà.

Nit de lluna plena

Constel·lacions a l'abast el mes de Maig


Aquestes constel·lacions mica en mica van donàn pas a las de l'estiu.
















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023