Fotografia astronòmica 24-8-17

La nit del 21 al 22 d'aquest mes, mentre el conjunt màquina fotogràfica-telescopi anava treballant seguin les ordres que l'hi anava donant, amb l'altra màquina, el tres peus i el disparador aprofitava per fer algunes fotografies de la Via Làctia.
Aquestes últimes nits han sigut molt bones, amb una atmosfera fantàstica i per sort (per mi) l'enllumenat del carrer deu haver fet figa, perquè encara avui no s'ha encès fins molt entrada la matinada.
Així és que m'hi he aprofitat i durant un parell de nits he dedicat hora i mitja o dos per nit, a copsar unes imatges del passat per mirar-les ara en el present.
La màquina que tinc acoblada al telescopi es una DSLR normal, sense modificar, l'única cosa que li he fet últimament a estàt baixar-li la temperatura mitjançant un artefacte que consta d'una cèl·lula Peltier, que per una cara refreda una peça de coure que s'introdueix dins la cavitat de on va la pantalla LCD i l'altra cara que és la que s'escalfa se refrigera mitjançant un dissipador i un petit ventilador, el conjunt va comandat per un controlador electrònic.
Aquest sistema l'he trobat per internet i és un invent fet per un personatge de EE.UU afeccionat a la astronomia.
De fet aquest sistema en principi baixa la temperatura de la màquina uns dotze o tretze graus a partir de la temperatura ambient, però crec que hauria de baixar més, per ser més efectiu.
En fi jo vaig fent proves, el que no tinc clar és quin seria el resultat si em decideixo a modificar la màquina i deixar-la només per fotografia astronòmica, tenint en compte que allà on més serviria es en un medi molt contaminat lluminosament com el que tinc.

Sis fotografies de la Via Làctia fetes al voltant de les onze de la nit.






Sis fotografies fetes al voltant de les quatre de la matinada.
Podem veure que les constel·lacions que van surtin són les hivernals.
dalt esquerra Perseus, al mig Taure amb les pleiades.




Orió surtin per l'horitzó.




Venus i la Lluna.

Orió dalt dreta de la fotografia.


Seguit de tàques al mig del sol















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Fotografia astronómica 15-4-2023