Fotografía astronómica 5-12-17

Per fi he trobat una aplicació que hem permetrà de baixar fotografies de qualsevol racó de l'univers i que podré utilitzar per comparar amb les que faig amb el telescopi del meu observatori.
Via e-mail ja he donat a conèixer als socis d'Astrobanyoles que la desconeixien a fi de poder-la gaudir.
Així doncs d'ara endavant cada fotografia feta per mi, que com sabeu utilitzo una màquina sense modificar, ira acompanyada d'una còpia d'aquesta aplicació que suposo jo estarà feta amb una maquinària de certa categoria.

Avui també podreu veure unes fotografies fetes a l'escola l'Entorn de Mata, per la Sta. Nuri Masanas, mestra de la classe P5, amb motiu d'una xarrada d'astronomia als nens d'aquesta classe.
Tot bé de que un nen, L'Arnau, familiar meu, em va demanar si volia anar a la classe per ensenyar-los algunes fotografies de tema astronòmic.




Unes fotos de la lluna fins que arriba al'horitzó.


Al seu pas per Sagitari.









El sol continua amb la seva llarga dormida sense cap taca, tret d'alguna molt minsa.



Forçant la fotografia es pot veure una línea gasosa a l'horitzó.








ESA NGC 103







Una lluna de color blau es forma al costat de la autentica quan faig servir l'objectiu de 300 mm.



Aprenén astronómia, Escola P5 de l'Entorn. A l'edat de cinc anys, ja dominen perfectament el noms dels planetes i els identifiquen.






Els nens em van ensenyar un autentic meteorit.



Despres de la xerrada, fem un cop d'ull al sol.






Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Fotografia astronómica 15-4-2023