Fotografía astronómica 3-10-18

La tramuntana que jo reclamava a fi de netejar una mica l'atmosfera, ja la tenim aquí però (sempre hi ha algun però entravessat) si en algun lloc quedava una mica d'humitat per fer creixa els bolets, li podem dir a Deusiau.
El mateix dia de l'arribada del vent, l'1 d'Octubre, a l'entrar la nit, aquests es va parar i jo vaig poder fer algunes fotografies sobretot, de la constel·lació de Cassiopea, ahir dia 2, els núvols que venien del nord, van fer impossible de fer res.
Cassiopea compta amb uns quants objectes de cel profund molt interessants com per exemple les nebuloses del Cor i l'Anima que són les més vistoses, però també compta amb una sèrie de cúmuls oberts, alguns d'ells ja els he fotografiat i la resta ho faré  quan els tems ho permeti.
El nom de Cassiopea fa referència a l'esposa de Cepheus, rei d'Etiòpia, el qual li fa costat en el cel, i que també disposa d'uns quants objectes interessants.

El meu barri sota la influencia de la lluna plena.


Aquesta fotografia és de dificil captació ja que els filaments nebulosos que acompanyen a la estrella, precisen d'una màquina modificada en el filtre IR , cosa que la meva no tè.




El petit cúmul situat a baix esquerra de la foto, no li consta cap nom.



No consta cap nom pel cúmul indicat per la fletxa.







Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023