Fotografía astronómica 29-1-19

D'ençà que vaig començar l'any 2015 a fotografiar el cel, aquest ja ha donat unes quantes voltes i jo per més que m'hi hagi escarrassat només he captat una petita part d'aquesta gran immensitat.
En part perquè molt més de la meitat de les nits, no són aptes, bé pel mal temps o bé per la lluna i en part perquè l'equip que tinc, arriba allà on arriba i una bona part dels objectes són d'una magnitud molt elevada i no queden ben reflectits.
Crec que va sent hora que canviï el model de fotografia i provi una nova manera, amb això no vull dir que hagi inventat res, sinó que fins ara he fet servir una màquina fotogràfica convencional i m'agradaria provar amb la màquina modificada expressament per la fotografia de cel profund.
Només tinc un dubte, i és que degut a la gran bombolla de llum que impera al barri des d'on faig les presses, quina resposta em donarà la màquina modificada?
Fer aquesta modificació suposa uns calerons i empipa que després de tot, les fotografies no donessin el resultat esperat.
Sens dubte que aquesta modificació si va acompanyada d'un cel net de lluminàries, comportaria unes fotografies espectaculars, però no és el cas.
En fi només o sabre si o provo.


Horitzó oest.


Aquesta fotografia i les quatre inferiors han estat fetes amb el mateix angular i aproximadament a la mateixa hora.
Enfocada al sud.
La lluminositat be donada per els vint segons d'exposició, ja que aquesta hora es fosc.

Enfocada a l'oest.

Nord-oest

Zenit

Est.

















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023