Fotografia astronòmica 3-4-19

A partir del dia 24 de Març, en què la lluna va començar a sortir més tard de les 23 h, vaig poder fer unes quantes presses del cel amb la intenció de captar objectes Messier fins que l'atmosfera va dir prou, ja que la humitat en l'aire dels últims dies afegida a la contaminació lumínica existent, feia impossible fer una pressa en condicions.
Així doncs, com que ja tenia al cap aprofitar els dies de mal temps o bé quan arribessin les nits de lluna, per posar-me mans a l'obra per fer un retoc a l'equip òptic, que consisteix a canviar el sistema d'engranatge de la muntura per un nou sistema de corretges que fa que aquesta es comporti d'una manera més silenciosa i sense perill de jocs.
Tot aquell afeccionat a l'astronomía que disposi d'una muntura del tipus HEQ5 amb goto i que sigui una mica manetes, pot fer per pocs calés aquesta millora a la muntura.
De moment a la península sembla que aquest kid encara no existeix almenys jo no l'he vist).
L'empresa de l'invent és Rowan Astronomy, anglesa, busqueu per internet i trobàreu els kids, preus i condicions.
Ara per ara, estic a l'espera que m'arribi el kid però ja tinc la muntura preparada per fer el canvi, quant el tingui muntat ja faré alguna foto perquè es vegi com és.






En aquesta zona del cel on hi ha una bona partida d'objectes Messier.




















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023