Fotografía astronómica 15-6-2021

 Aquests últims dies hem tingut l'atmosfera una mica més neta en comparació a la que ens tenia acostumats des de feia mesos blanquinosa i enganxosa.

No és aquell cel estelat en què les constel·lacions es veuen perfectament, però bé "es lo que hay"
Disposat a treure les teranyines de l'observatori, preparo la paradeta i a captar trossets de cel que prèviament tenia triats com faig sempre, m'endinso en les constel·lacions que tenim a sobre i vaig triant els objectes que més en criden la curiositat.
Però vet aquí que la càmera petita del guiatge, la QHY5 mono, que la tinc pràcticament des del principi en què vaig començar a fotografiar el cel, cau fulminada i per més que he intentat de reanimar-la no he tingut res a fer.
Vaja problema, i com diuen per castella "a rey muertorey puesto" en demano un altre i sant tornemi.
Però les coses no són tan fàcils, la nova càmera no és com la que tenia encara que molt igual, el dia de l'estrena no anava bé ni a trets, no havia entrat bé els drivers i la mare que els va parir i abans-d'ahir dia 13 vaig poder per fi tornar a la feina perquè la cosa funcionava la mar de bé.
Ahir dia 14, pensava, acabaràs de fer unes fotografies que tenia pendents, i mira per on al connectar tota la parafernàlia, em surt una nota de Windows que deia així "El último dispositivo que ha conectado Windows no lo reconoce" Però quins pebrots ¡¡¡si el dia anterior vaig estar dues hores funciona'n al màxim i tot estava reconegut i avui ja no el reconeixes ¡¡¡Hi ha coses que em treuen de polleguera. Res, no hi va haver maneres, no vaig poder fer res.
Aquests mati, he pensat, a veure, torna a endollar tot per intentar trobar el problema, doncs mira a la primera tot s'ha connectat com si no hagués passat res. Jo no crec en bruixes, però hi ha vegades.





















Encara la constel·lació del Cigne està molt baixa a primeres hores de la nit i la llum que puja de la zona de marina dificulta una mica la fotografia, al juliol serà perfecta.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023