Fotografía astronómica 9-7-2021

 Heus aquí unes quantes fotografies de cel profund on podem apreciar l'abast del petit telescopi de 60 mm, com és el cas de la nebulosa del Vel, al Cigne, captada al complet o l'estrella Sadr, envoltada de nebuloses, clar que els objectes resulten més petits, però l'amplada i el conjunt valen la pena.

Ara per ara, el problema més immediat és la manca de nits en condicions, aquest seguit de nits sense poder veure les estrelles no és normal, per més que ens vulguin fer veure la gent que pronostica el temps que aquí no passa res i que tot està dintre la normalitat. Doncs mira per on jo no m'ho crec, i encara que jo sigui un ningú al seu costat per allò dels estudis, tinc a l'esquena un grapat d'anys que em permeten recordar com era el temps d'ençà que era un marrec fins fa tres o quatre anys en què va començar aquest desgavell celestial.
Sobre tot aquest últim any, d'ençà que va començar la pandèmia fins al dia d'avui, la cosa ha anat empitjorant progressivament. Fins fa dos anys, els dies que hi havia entre l'acabament de la lluna plena i el començament d'un nou cicle no faltaven aquelles quatre o cinc nits perfectes per aconseguir un determinat nombre de fotografies, en canvi ara, és un avorriment, dia rere dia el cel no reuneix les condicions.
Els dies 6 i 7 per la matinada van fer uns petits ruixats i sabeu que va ploure?, un material de color negre barrejat amb l'aigua que no es pot atribuir a la teulada, ja que on el vaig veure va ser sobre el sostre del meu observatori que és d'alumini blanc i sobre un tendal també de color blanc.
D'on ha sortit aquesta pols negra?, anys enrere veiem ploure fang potser cada quatre o cinc anys ara és cada cop que plou, sempre ve del continent africà aquesta pols?, ho és que algú que se'n cuida de posar-la a l'atmosfera? El cas és que si això continua així, la fotografia astronòmica cada cop serà més escassa.




















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023