Natura 12-9-2021

 Com ja vaig dir en una altra ocasió, corren mals temps per l'astronomia amateur, si dos o tres anys enrera disposàvem sovint de nits netes de núvols i l'única queixa era la contaminació lumínica, actualment ja podem dir que a banda de la contaminació lumínica, s'ha perpetuat la nebulositat eterna, nit rere nit. Que ha canviat perquè ens trobem en aquest problema? El més fàcil és dir: "Això és el canvi climàtic! "Si i no. Si, perquè és evident que algú es preocupa que hi hagi un canvi, no sé si per bé, o per malament, jo m'inclino per malament. Dia si i altre també, una sèrie d'avions és passeja'n per damunt nostre sense a penes fer soroll i ens deixen el cel carregat d'esteles, que de mica en mica, creen una catifa nuvolosa que deixa el cel teranyinós i encara és hora que els homes del temps parlin que significa tot això, és més ningú en diu res, que passa?, tothom s'ha tornat cec menys jo?

I no, perquè també és evident que si no fos per la clara intervenció en el comportament de l'atmosfera, continuaríem tenint nits de tota mena com anys enrere. El més intrigant de tot és aquesta complicitat en què les coses es facin sigil·losament a esquena de la gent.
En fi, no m'agrada ficar-me en temes que no em pertoquen, però sí que puc cridar ben fort i denunciar des d'aquesta pàgina, que l'única afició que tinc de mirar i fotografiar les estrelles, que és com un dret natural que té tota persona, el dret a la contemplació de l'univers, sempre que el temps ho permeti, me l'han robat, ens l'han robat a tots. De moment a casa nostra, ja fa dos anys que dura aquesta comèdia, i crec que a la resta de l'estat també.

                                                 De veritat creieu que això és normal ?
 









                                                                        Cigonyes





                                                                            Coloms

                                                                             Puput

                                                                    Front de pluja















                           Plaga d'insectes que si em descuido acaba amb la meva Cicadacea















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023