Fotografia astronómica 12-8-16

Ahir al matí vaig tenir la idea d'anar-me'n al cap vespre, a un lloc més o menys fosc, on poder captar alguna perseida i passar una estona a la fresca, però per la tarda vaig veure que la cosa no pintaba bé, el cel no quedaba net de boirines i això presagiaba mal resultat i a sobre, hores sense dormir.
Així doncs m'ho vaig deixar correr i allà quarts d'onze, vaig deixar la maquina una estona funcionant amb l'intervalometre, ja que la zona de Casiopea es veia neta, no així per on havia de sortir Perseus, que es veia tapada per boirines.
Vaig pensar que si alguna perseida s'escampava fins Casiopea, la captaria.
Al cap d'unes setanta fotografies, paro la maquina i veig que en alguna d'elles,dos en concret,es veia un rastre. "Eureka" vaig pensar, demà ja m'ho mirare.
Avui al fer la comprobació, veig que de perseides res i que el rastre es d'un bonic avió que es dedica a fer la punyeta a tots aquells il·lusos com are jo, que es dedican a perseguir estels.
Mecachis home!


Amb un iso pujadet de to per captar algun rastre lluminós, mira per on es veu un rastre, però aquest rastre tot i que surt mes o menys de la zona de Perseus, no es cap perseida.


A la foto inferior es pot veure que el rastre es d'un avió pel llums intermitents dintre del propi rastre.


Fotografies de racons amb moltes estrelles del Cigne.


El números son de la AR i la DEC.

El sol llueix unes quantes taques.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023