Fotografia astronómica 18-1-2017

Continuant amb la fotografia dels objectes de la constel·lació de Orió, al menys els de més importancia, que n'hi ha una colla, ahir vaig poder-ne realitzar alguna que exposo com podeu veure.
Orió es una de les constel·lacions no diré la més però conjuntament amb el Cigne, si son de les més ricas en objectes de cel profund, al menys en objectes i astres  rellevants i vistosos.
Segurament que altres constel·lacions com l'Escorpí, Sagitari, Carina, també tenen la seva importancia però jo des del meu terrat no les puc haber, ja m'agradaria.
Al voltant de les set del vespre em poso a la feina i cap a les nou o nou i mitja plego.
Vulguis que no, tinc que sortir al terrat per preparar el telescopi i el propi terrat, ja que si no col·loco unes teles negras que tinc expreses per apaivagar les llums del carrer, seria molt difícil que sortís una fotografia en condicions.
Al telescopi li tinc que retirar l'abric i posar-lo al dia, desprès quant ho tinc tot enllestit vaig cap dins on hi ha el portàtil que em permet realitzar les fotografies i dirigir el telescopi a les coordenades que tinc previstes.
Tot i que la sala on hi ha el lloc de comandament, disposa de un radiador de calefacció, sota la taula hi tinc una estufa eléctrica petita, per si els peus necessiten una atenció.
Us confesare de la meva persona, que tota la vida he  estat un fredaluc i aquest hivern sembla que porta males puces.


El que veiem aquí es un forat en la nebulosa que dos estrelles joves han practicat amb la seva radiació, es poden veure les dos estrelles de color blanc en el fons blau del forat.
El forat que es veu més a la esquerra, es el mateix cas de M78.


El temps per realitzar la presa ( 6 minuts)ha sigut suficient perquè dos satèl·lits facin la feina.




El petit i débil rastre que es veu a la foto possiblement hagi estat fet per un avió ja que es doble.



Objectes de la gran nebulosa.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023