Fotografia astronòmica 10-9-19

Últimes fotografies dels objectes de Cassiopea, ni ha mòlt més però la meva maquinària no arriba a més.
De tota manera ja estic content, perquè el nou filtre de la DSLR funciona de manera satisfactòria, sí que m'he adonat que entre setmana la pol·lució lumínica no és tan forta com els caps de setmana i la fotografia surt més definida en comparació amb dissabtes i diumenges sobretot a l'estiu en què la gent surt més al pati a sopar i la pol·lució lumínica augmenta.
Aquests dies en què la lluna no feia acte de presència, he estat fent proves sobretot en nebuloses del Cigne amb resultat satisfactori i és per això que he repetit algunes presses, ja que aquesta parcel·la n'és molt abundant, potser la que més en aquests tipus d'objectes.



La fotografia de fons és meva, la de la supernova és de la Nasa. Els gasos de la supernova, la meva màquina no els capta.










Un cúmul preciós anomenat ET l'extraterrestre.










És la primera vegada que puc captar aquest residual de supernova.



Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023