Natura 2-10-19


Per fi sembla que el temps s'inclina per anar cap a la tardor, a veure si els quatre anissos que van caure ahir, ajuden a refrescar una mica l'ambient i els llamps i trons acompanyats d'un parell de bones ruixades que han caigut aquesta nit passada hi col·labora.
El personal (entre ells jo el primer) ja comencem a estar de la calor i els mosquits fins al barret. Per altra banda ja toca sortir a la muntanya a fer unes bones caminades i de pas collir algun boletot, tot això és clar ha d'anar acompanyat d'un ambient fresc i humit, cosa que fins ara ha estat impossible.

Jo ja tinc una edat i a la meva joventut veia passar les estacions d'una manera equilibrada, res feia preveure que la cosa canviaria tant, però ha estat així, suposo que no en queda altre que intentar corregir en el que es pugui aquesta trencada de plats.













La lluna torna a fer acte de presencia .




Llamps i trns de la nit passada.








Una papallona de mida apreciable, que he trobat morta al meu terrat.
No he trobat de quina especie és.







Aquest petit ocell fotografiat dins el terme de Mata porta la pota anellada.




Dilluns 30 de Setembre al voltant de les once del mati, mentre jo em trobava fotografiant les flors que hi ha a l'altre costat del riu i desde la posició de la zona seca que es veu al mig del riu, en Jesús, el meu company de sortides, m'avisa que acaba de veure una llum molt forta amb cua al cel, o sigui la caiguda d'un meteorit, perpendicular a l'arbre (fletxa).
El lloc: a la esquerra de la fotografia es pot veure el passa-llis sobre el riu Llierca al seu pas de Tortellà a Montagut i viceversa.
L'home del temps a TV3, va donar la noticia de aquesta caiguda meteòrica.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023