Natura 28-9-2020

 

Heus aquí un popurri de fotografies fetes al terrat i a les sortides a passeig, la majoria d'elles fent referència al temps que fa en el moment de la presa, bé sobre el cel del Pla de l'Estany o del lloc on hagi anat a passejar.
Les formacions nebuloses o el cel totalment seré, dona en cada fotografia informació de l'estat del temps a la part de què dóna a la fotografia vivacitat, lluminositat, espai i sensació de moviment.
Podem fer la comparació mirant una fotografia en què no surti el cel, i un altre amb un tros de cel ben obert i a poder ser d'un dia assolellat. La mirada en la primera, queda fixada en l'objecte, ja sigui un edifici, un arbre, etc., En la segona, la mirada s'escampa repassant el total de la fotografia, per acabar fixant-se en els detalls d'aquesta. Normalment l'expressió davant una bona vista panoràmica amb petits núvols al cel, sempre és, Oh, quina vista!!!
De petit vaig tenir la sort de passar moltes temporades a muntanya i gaudir pujant al cim per contemplar la vista que s'obria als meus peus. Encara recordo la primera vegada que vaig pujar al vell cim d'un penya-segat, Allà, més avall dels meus peus s'estenia el dibuix del riu Borró obrin-se pas uns quants centenars de metres avall fins a perdre's de vista en l'obertura entre muntanyes uns quilòmetres més avall.
Aquest penya-segat s'anomena la Suca, i per anar-hi s'ha d'agafar un caminet que es troba rere la masia de l'Orri.
Crec que aquella vista a l'edat en què la vaig contemplar ( set anys) em va marcar de per vida pel que fa a estimar la natura i respectar-la.




























                                                                       El Llierca



                           Flors de trunfas nyames sortides al costat del riu.




                                                    Santuari del Cos Montagut






                                       Masia de Can Quetxe al costat del riu Llierca     




                                                   Campanar del poble de Montagut



                Antic camp que el meu pare treballava allà pels anys 50-60 del segle passat.


                                            El poble de Montagut vist des de terres de Totellà










                                        El penya-segat de la Suca vist per Google Earth



                                           La Suca i al fons el puig de Bassegoda.





           El nom de Suca és el donat per la gent de la masia de l'Orri en el temps que jo hi vaig estar.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023