Fotografía astronómica 10-4-2021

 Tan sols un dia d'aquesta setmana ha estat apta per la fotografia astronòmica, la tramuntana va fer la feina de neteja atmosfèrica, però com dic, tan sols un dia, l'endemà ja va tornar a fer el burro amb calitja i boires altes. Ja feia un parell de mesos que les teranyines eren les reines de l'observatori i part d'aquest temps l'he aprofitat per fer millores i polir una mica el terra, perquè ja convenia. Hi tenia planxes de fusta que amb el temps, sobretot la humitat que entrava en dies de pluja l'havia fet malbé i feia perillar el nivell de la columna del telescopi. Ara ja ho tinc tot arreglat.

Quina llàstima que el temps no acompanyi, dintre quatre dies la lluna tornarà a lluir i apa quinze dies més d'espera, això si el temps no torna a fer el burro.
Però per queixes no quedaré, el temps, la contaminació lumínica, jo que me les prometia felices perquè les lluminàries dels carrers han estat canviades per a bé, últimament l'ajuntament de Porqueres ha ficat la pota muntant torres d'il·luminació i orientant els focus on els hi ha donat la gana, passa'n-se la llei de la il·luminació per forro. Un dels focus d'aquestes torres peta directament sobre el meu observatori, dic jo que potser ho han fet expressament perquè no em falti llum quan surto al terrat de nit.
Però el més em temo, és que hi ha idees per part d'un "filantrop" tocat de l'ala, de tapar el sol amb un tipus de pols utilitzant avions, per evitar l'escalfament del planeta, dit així sembla una broma de mal gust, el cas és que ja he llegit una notícia de què un país nòrdic li ha contestat, que d'això, res de res.
Continuara.














                             Galàxia NGC 4594 M 104  Galàxia del Barret.  Tub 80 mm





                                Haig de afegir que les fotos dels cometes son de fa dos i tres anys

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023