Fotografia astronómica 20-2-22

 La resta de fotografies de cel profund que tenia capturades ja les podem veure aquí, ja només em queda realitzar algunes proves sobre la nebulosa d'Orió, la nebulosa d'Andròmeda i alguna altra de les que no he quedat prou satisfet. És per això que vull fer proves jugant amb l'ISO i el temps de captura.

Avui mateix tinc alguna possibilitat fins a les 22:43 h que sortirà la lluna sempre que el cel es mantingui net.
La pluja que va caure ahir, que en realitat no va fer ni treure la pols, però bé, suficient per netejar una mica l'atmosfera, espero que no surtin els maleïts avions fumigadors a fer-me la punyeta.
Cada vegada hi ha més gent conscient que mira el cel, hi veu aquests rastres fastigosos i comencen a lligar caps sobre el canvi climàtic, que pel que es veu hi tenen molt a veure aquests avions.
U deixo aquí, perquè avui dia segons el que dius de seguida et tracten d'ISTA, és a dir, terraplanista, terrorista, feixista, negacionista i un llarg etc.
Per cert que el dels terraplanistes u trobo molt curiós i m'agradaria tenir alguna xerrada amb algun d'aquests personatges, els hi aconsellaria que fessin algun viatge entre Cartagena i Mallorca en vaixell,
 En un d'aquests viatges que vaig fer quan estava a la Marina de Guerra Española vaig tenir l'oportunitat de comprovar l'esfericitat de la terra en el moment que vaig veure el cap d'una muntanya que s'anava fent més gran a mesura que ens acostàvem a l'illa.
És la manera més còmoda de comprovar la corba terrestre, o que facin l'experiment d'Eratòstenes clavant un pal a terra per comprovar l'ombra a una determinada hora del dia i passat un any fer l'experiment mil quilòmetres a nord o sud i extreure el càlcul de la inclinació de les dues ombres.





























Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023