Fotografía astronómica 03-03-2023

 

Tenim la lluna al 75% d'il·luminació en el dia d'avui i plena cap al dia 7 del mes, no serà fins al dia 10 u 11 que trigarà una bona estona abans no faci acte de presència després l'entrada de fosc. Serà llavors, si el temps ho permet, que podré tornar a dirigir el telescopi a la constel·lació o constel·lacions del moment. Els mesos de març, abril i maig, la majoria de les constel·lacions (pel que fa a la ubicació del meu observatori), en què el predomini estel·lar és majoritari en detriment de les nebuloses que no tornaré a veure fins ben entrat l'estiu.
Per lògica, hauré de tornar a canviar el tub de 60 mm pel de 80, per obtenir més detall en cúmuls i nebuloses planetàries, però he pensat de provar una temporada el tub de 200 mm a veure que tal.
Ja fa quatre o cinc anys que vaig provar-lo i la cosa no va anar prou bé, en part perquè jo encara no dominava l'assumpta del guiatge o potser perquè aquest sistema de guiatge ara és més perfecte. Sigui com sigui, el cas és que el resultat va ser pèssim.

Si me'n surto podré fer fotografies a galàxies molt febles que amb els tubs de 60 i 80 mm queden rematadament minúscules, el problema més gran que veig és que a major diàmetre del tub també tindré major entrada de contaminació lumínica, perquè en el lloc on tinc l'observatori d'aquest gam no me'n falta, en tinc per donar i vendre.

En fi, si la cosa no funciona, tornaré com estava abans i santes pasqües.





















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023