Fotografía astronómica 14-3-2023

 Passen els dies i el cel no fa net, no entenc d'on treuen el material aquesta gent dels avions fumigadors, s'han passat unes tres setmanes que dia rere dia ja de bon matí no han parat fins que l'atmosfera diu prou, perquè queda tot tapat del químic polsos que llencen, no sé com no queden ells mateixos mig afogats de tant anar i venir.

Avui dia 14 de marcs, és el primer dia que veig que no han passat, almenys per sobre nostre, sembla que la missió és que no plogui i que pugi la temperatura, i ho estan aconseguint, els homes del temps no diuen ni mu.
Aquests últims dies he provat de muntar el tub de 200 mm sobre la muntura de l'observatori, i no m'ha agradat de la manera que queda, massa voluminós i difícil de contrapesar, no m'agrada i he tornat a muntar el 80 mm, de fet l'observatori està fet per ubicar un telescopi com el que tinc muntat, el gros tindrà que continuar servint per al sol i la lluna, muntat sobre la seva muntura original que ja en els primers dies de tenir aquest telescopi m'em vaig adonar que la muntura tot i ser d'una marca acreditada, és una patata a mig podrir. Mare de Déu quin desastre, quan la vaig tenir a casa recent comprada, la vaig haver d'ajustar perquè el joc era impressionant, però el que trobo més xocant és la fresoria que desplega quan funciona, sembla una màquina de batre, no entenc com poden posar al mercat aquestes eines i fer la propaganda de què són extraordinàries.
Made in China, però el fabricant és Amèrica.
Les fotografies són fetes del mes passat en uns dies en què el cel estava molt fastigós però els avions havien fet una treva.


Aquest parell de fotografies son fetes d'ahir dia 13 cap al mig dia, si mireu la de dalt on hi ha una antena, s'aprecien molt bé els penjolls de "vapor" avans el avions que deixaven cua, aquesta desaparexia tres minuts despres de passar l'avió, ara duran i duran com aquell de les piles.
















Minuscula nebulosa planetaria en forma de Papallona.








Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023