Fotografia astronómica 13-8-2023

 El mes d'agost és per excel·lència un dels millors per contemplar la via làctia, això si es té la sort de poder passar les vacances en un lloc lliure de contaminació lumínica, sense lluna i amb una atmosfera neta i amb poca humitat ambiental.

Ja sé que són moltes coses juntes, però es pot aconseguir. Hi ha molts llocs de la nostra geografia, que són excel·lents no solament per l'observació, sinó també per la fotografia, només cal allunyar-se de les poblacions que per petites que siguin, llençant una bombolla de llum cap al cel suficient per fer la guitza, sobretot quan el que es pretén és copsar una part d'horitzó a la fotografia.
Ara fa uns anys, crec que el 2016, vaig anar un parell de nits a Sales de Llierca, carretera de l'Orri on ja s'acaben les cases de pagès vora la carretera, allà vaig fer alguna fotografia amb paisatge mig potable. Però vaja, el millor és poder-se enfilar pel mig de les muntanyes i allunyar-se el més possible de poblacions.
Però per nits esplèndides són les que vaig passar a un poblet de Sòria que està situat sobre uns mil metres sobre el nivell del mar, com la muntanya de la Mare de Déu de Mont amb relació a Banyoles, un poble amb baixíssima il·luminació, amb racons totalment foscos i on vaig poder fer unes fotografies molt guapes, parlo de Talveila, on viuen una part de la meva família.
En fi, tothom s'arregla de la manera que pot, jo per exemple faig el que puc des de Mata que encara que sigui un poblet petit, està immers dins la bombolla de Banyoles, el que no vol dir que Mata no emeti lo seu, però entre tot plegat estic envoltat d'una bombolla de llum que si no fos pels filtres que utilitzo no me'n sortiria.




                               Aquest element que surt a la fotografia, no sabia que era aqui.


                   Al netejar les fotografies he vist un objecte que no sabia que passaba per aquí.


















                El dia once el cometa passa pel costat de M 39 i va baixant de magnitud.



                                                                             Font ESA





Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023