Fotografía astronómica 31-12-18

Hem arribat al cap del 2018, més bé o més malament, el cas és que demà encetem el nou any.
Precisament demà qui tingui la valentia d'aixecar-se cap a tres quarts de set o les set, veurà si mira cap sud-est, un esdeveniment poc habitual com és l'alineació de la lluna, Júpiter, Venus i Mercuri.
Jo per si de cas el temps no acompanya, ja vaig començar ahir a fotografiar-los, o sigui dia trenta i dia trenta-un. M'ha passat massa vegades que espero un esdeveniment i arribat el moment, el temps m'ho ha espatllat.
Si tot va bé, jo estaré en guàrdia per fer-l'hi la foto que veureu en el pròxim episodi d'aquest blog.
Sóc conscient que demà dia 1, molt poca gent estarà d'orgues astronòmiques i procurarà dormir després de fer la corresponent xerinola de cap d'any. Però jo, que ja estic de tornada d'àpats i festes, miraré de no perdre'm'ho.

FELIÇ ANY 2019 PER TOTHOM.
--------------------------------------------


Aquest cometa continua el seu camí ascendent, el dia 27 encara transitaba per Auriga, actualment ja deu ser a Lynx.

Un altre cometa.


El dia 30 aquesta hora, Mercuri ja havia sortit però amb gran angular és imposible captar-lo al mig de la calitja.

Per veure'l és imprescindible un 300 mm.

Dia 31. vista del cel al sud-est,demà estaràn ven aliniàts.
El cel com es pot veure no està massa net de núvols.

Nord-oest

Aquestes son les constel·lacions que es veuen al nord-oest en aquesta hora.

Sud-oest

Mirant al pol nord.

Aquesta foto esta cap-girada per poder localitzar millor les estrelles.






Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023