Natura 23-01-2021

 

El Pla de l'Estany és una comarca petita, però ben proveïda de camps i boscos molt atractius ara en temps de plandemia, ai, perdó, vull dir pandèmia (en què estaria pensant), com dic ben proveïda de camps i boscos on poder sortir a passejar i respirar aire pur, Millor sortir cada dia, però si no, un parell de vegades a la setmana, fer exercici amb respiracions profundes, com hem fet tota la vida, menjar bé i bellugar les cames, és una bona manera de carregar el sistema immunitari, l'exercici porta al cansament i arribada la nit el cos demana repòs per carregar piles per l'endemà.
A la meva edat, tinc molt ben apresa la lliçó, de jovenet i després de no tan jove, sempre he tingut com a mínim un dia a la setmana per sortir amb algun amic o amics a fer un tomb per la muntanya, res més gratificant que una llarga marxa pel camp o muntanya parant una estona per l'esmorzar i fer petar la xerrada, no cal dir que la màquina fotogràfica captava tot allò que em cridava l'atenció al llarg del camí.
Amb la jubilació aquestes sortides s'han incrementat i tan sols a l'hivern en dies molt freds no surto i el mateix a l'estiu els dies en què la calor es fa insuportable.
També és cert que des de la desaparició del meu cosí i millor amic de sortides en Jesús, les sortides han quedat reduïdes a passejos més curts amb la dona i jo i tan sols faig alguna sortida llarga el dia que la meva filla m'acompanya doncs la vista ja no és la que era a l'hora de conduir.


                                  Una bona gelada matinera







       Pal amb lluminaries de led muntat de manera poc ortodoxa





                                    Gran arc de Sant Martí










                                                  Agró






Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023