Fotografía astronómica 4-2-2023

 L'estrella Alnilam, Èpsilon Orionis, va ser visionada l'any 1786 per William Herschel amb un telescopi de 18,7 polsades i pel que sembla ell va veure una nebulosa rere l'estrella la qual va passar a anomenar-se NGC 1990.

Bé, he fotografiat aquesta estrella i la veritat és que tal nebulosa existeix, però jo no la veig tal com la va veure Willian Herschel i segurament que la nebulosa blava molt tènue que hi ha a la part sud de l'estrella sigui la que el científic es referia. Aquesta nebulosa està molt posicionada a la vora d'Alnilam, és molt allargada i no seria res estrany que sigui la que va veure l'astrònom.
I com és que jo  aquesta història? Doncs molt senzill, en buscar les coordenades de NGC 1990 veig que coincideix amb l'estrella Alnilam, els programes d'astronomia que disposo indiquen la nebulosa al bell mig de l'estrellalògicament jo quedo perplex i busco per la xarxa si algú ha fotografiat tal nebulosa i com no, la Wikipedia nostra de cada dia relata la història de la trobada per part de William Herschel de la nebulosa NGC 1990.


Aspecte de la fotografia un cop apilada sense proscesar, s'aprecia una nebulosa molt tenue de color blavos que s'acentua a la banda baixa dreta de la fotografia i és on comença la nebulosa allargada esmentada.


Fotografia un cop neta del que jo crec contaminació luminica, en breu muntare el telescopi de 60 mm per poder fer una fotografia del conjunt  estrella nebulosa ( si tinc sort)





Durant aquest febrer crec jo que es podran fer fotografias d'quest cometa amb més resolució.













                                                                        Posta de sol












Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023