Fotografía astronòmica 17-7-17

Ara que tenim el cel net de lluna, sería el moment de fer alguna sortida cap a llocs una mica més foscos i poder fotografiar grans extensions de cel. Ès una fotografía res complicada que amb la màquina equipada amb un gran angular, el tres peus i el disparador remòt n'hi ha prou.
Tampoc es tracta de fer grans desplaçaments (que sería lo ideal),tan sols aillar-se una mica de la influencia de ciutats i carreteras il·luminades.
Fins ara el problema de la màquina amb objectiu (sense telescòpi), és que l'horitzó arbres, muntanyes etc. sempre acusàven la forta llum provinent de ciutats, però ja l'hi he trobat la soluciò, o al menys això em penso.
Es tracte de intercalar un filtre anti-pol·lució lumínica, que es pot posar i treure facilmènt a la ubicaciò del objectiu però dins la màquina.
Ja el tinc demanat i així que m'arribi fare alguna sortida.

La lluna poc abans d'anar a fer nones.


Es don la casualitat que el sol i jo ens llevem a l'hora, això em permet de fotografiar-lo tot just aixeca la cresta.






Fotografìa de camp ample feta al meu terrat on l'imperi de la llum ès implacable.

A l'hora de interpretar tot aquests grapats d'estrellas, en principi sembla que vas perdut, només cal desxifrar alguna figura coneguda perquè tot es vagi posant al seu lloc.



Aquests objectes nubosos són realmènt difícils de capturar, aquesta fotografia és el resultat d'apilàr 40 fotografías de 10 minuts d'exposició a un iso de 400.
Però tot i el filtre utilitzat per frenar la contaminaciò lumínica, la fotografìa no ha sortit amb la netedàd necessària.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023