Fotografía astronómica 17-1-18

Una de les feines entretingudes de la fotografia astronòmica és la captació i localització d'asteroides sobre tot, aquells que tenen una magnitud pujada de to, que per l'equip que jo tinc, una magnitud de 4 a 8 va perfecte, però més de 8 la cosa ja comença a fer figa.
A partir de 10 val més oblidar-se, perquè l'equip ja no el capta i és una frustració quan veus o millor dit, quan no veus l'asteroide per enlloc.
La manera que jo tinc per localitzar un asteroide a fi de fotografiar-lo (suposo que tots els afeccionats fem el mateix) és, en primer lloc disposar d'un programa o una web fiable que proporcioni les coordenades de l'objecte en qüestió, jo faig servir la web The Sky que en tot moment faciliten les coordenades de la majoria d'asteroides i cometes.
Un cop obtinguda la fotografia, s'ha de netejar de l'excés de llum com qualsevol altra fotografia del cel feta a ciutat i deixar-la a punt per tal de localitzar l'objecte en qüestió.
Per comoditat faig una còpia de la fotografia, la converteixo en negatiu, i faig una còpia en paper, així veig perfectament les estrelles convertides en puntets sobre el blanc del paper.
Llavors necessito una còpia d'aquella coordenada en què no figuri l'asteroide, aquesta còpia l'obtinc actualment del programa del cel que ha fet l'ESA, ja que permet obtenir fotografies de qualsevol lloc del cel.
Un cop tinc una còpia de l'ESA la passo a negatiu i al paper, ja tinc dues còpies per començar a fer la recerca.
Com que les dues fotografies coincideixen per les coordenades, és quasi segur que l'objecte es troba al centre de la imatge o molt a la vora.
Es tracta doncs d'anar identificant els grups d'estrelles en línia cap al centre fins que veus un espai en què la fotografia de l'ESA no presenta cap punt i a la feta per mi sí.


Fotografia amb l'asteroide ja localitzat.

Copia en negatiu sense la localització.

Copia en negatiu de la ESA 


L'espai que indica la fletxa no hi ha res. Copia de la ESA


Copia de la fotografia, la fletxa indica un punt.


Asteroide IRIS localitzat.

Copia de la fotografía

Copia de la ESA.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023