Fotografía astronómica 6-1-18

Ahir vespre mentre passaven els reis pel carrer, jo m'afanyava a captar alguna fotografia del cel, ja que la nit prometia, el cel era ben seré, tret d'alguna xemeneia que fumava, la resta de l'ambient era bo.
Com han canviat els reis d'ençà que jo era petit. Per començar en aquells temps tot anava molt escàs, els únics reis eren les figures que hi havia al pessebre que muntaven a l'església i els regals consistien en coses que s'havien de menester per la vida diària i per l'escola com espardenyes, jerseis, una maleta per l'escola, llapis, llibretes, etc.
Joguets poquets, recordo un any molt al principi d'inventar-se el plàstic que em varen portar una pistola que llençava una ventosa que es clavava als vidres, l'estreno, va consistir en el vidre d'una finestra trencat.
Vaig passar un parell d'anys a pagès i allà els reis consistien a trobar-te l'endemà de la nit de reis desembolicant taronges i alguna botifarra vermella que havien estat embolicades amb paper de plata.
Crec que la meva afició a les estrelles em va venir d'aquells temps a pagès que solia passar llargues estones tombat panxa enlaire mirant la lluna i les estrelles i preguntant-me el significat de tot allò.


Imatges de la lluna.

El color de la lluna.


Posta de la lluna




ESA HIP 22910


ESA Estrelles de l'Auriga


ESA HR 1447


ESA IC 342

Composició amb dues fotografies.

Es tan petita i debil aquesta nebulosa que prou feines la capta el telescopi.

ESA NGC 1555


ESA NGC 1931


ESA NGC 2013


ESA NGC 2126


ESA NGC 2165



ESA NGC 2192


ESA NGC 2240


ESA petit núvol

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023