Fotografia astronòmica 12-3-19

Actualment tenim la constel·lació del Lleó ben a l'abast del telescopi i en la pròxima oportunitat li dedicaré alguna nit per tal de captar els objectes més significatius. Això serà cap a la vora de la lluna nova que ha de venir.
Les dues últimes nits que vaig fer sessió de fotografia, les vaig dedicar a la constel·lació de Can Major i del Linx; La veritat és que el cel dels pròxims dos mesos, és una mica pobre quant a objectes de magnitud baixa, a menys que es fotografiïn estrelles, però bé, ja arribarà l'estiu.
Una de les constel·lacions que sempre m'ha passat per alt, és Sextant, una petita parcel·la situada al sud del Lleó i a l'esquerra del cap de l'Hidra.
No tinc memòria d'haver-li fet mai ni una sola fotografia a algun dels seus objectes, que la veritat que en són ben pocs, vull dir que estiguin a l'abast del meu telescopi, perquè d'objectes sí que en té, compta amb unes quantes galàxies però d'una magnitud tan elevada que el meu telescopi no les pot captar i les quatre o cinc estrelles més principals i pare de contar.
També ben aviat estarà a l'abast Coma Berenices que entre ella i la verge es reparteixen un bon grapat d'objectes Messier: Podem dir que el Lleó es la porta d'entrada al jardí dels objectes Messier, ja que ell compta  amb M65,M66M95,   M96 i M105. Coma Berenices té M53M64M85M88M91, M 98, M 99 i M100, Virgo encara en té més, M49M58M59M60M61M84M86M87M89M90 i M104tot son galàxies excepte M53 que és un cúmul globular de Coma Berenices.


Estrelles de Linx, una constel·lació també pobre en objectes de rellevancia.






















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023