Natura 18-6-2020

Vaja quin mes de juny que ens està fent, podria passar per un mes d'abril o de maig, de fet, pel que fa a la temperatura, jo ja hi firmaria per tot l'any. El problema és que estem a punt d'entrar a l'estiu, i les viandes de camps i horts necessiten calor i si no arriba aviat, quedarà tot podrit de tanta humitat.
El temps ideal no existeix, cadascun de nosaltres tenim una manera diferent d'afrontar el fred i la calor.
Jo mateix, sóc un fredeluc, de sempre ho he estat, en canvi la meva dona suporta més bé el fred que la calor. A casa quan el termometro baixa dels vint-i-un graus, jo ja tremolo, començo a sentir fred als peus, i ja em veus a mi anant a buscar una manta lleugera, sobretot quan estic mirant la tele.
Ara bé, a l'estiu quan el termometro s'enfila, llavors no sé on ficar-me, la calor m'atueix i sort de l'aire condicionat per respirar una mica, mentre a fora el sol colla de valent.
Possiblement enguany podem tenir un estiu més agradable que el de l'any passat, que si recordeu va ser horrorós de calor. Però si aquesta es desferma i fa aquella calor tan bèstia, tindrem un estiu molt perillós pel que fa als incendis, ja que els boscos en el sotabosc han carregat a base de bé de matoll, que un cop sec, cremarà com la teia.
Possiblement molta gent no sàpiga que és la teia, sobre tot el jovent. Faig l'aclariment, la teia és un tipus de fusta que es troba a la part central del tronc del pi. És molt resinosa i només d'acostar un llumí crema fàcilment
Quan era un vailet i estava a pagès, en èpoques de fred, podia fer un foc al camp ràpidament, fen servir les teies que l'avi de la casa em posava a la bossa, les estelles de teia eren un gran ajut a l'hora de fer foc.


Aquests dies de sol i pluja, el fenomen de l'arc de Sant Marti sovinteja.

Aquí s'aprecia una mica més el segon arc.




Encara es veuen petits claps de neu.


Ciutat d'Olot.
















































Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023