Natura 7-12-2020

Avui en dia amb la quantitat d'informació que rebem diàriament, a través de la televisió, internet, premsa, i altres mitjans de comunicació, crec que ens hem convertit en els éssers vius més informats de tot el sistema solar, no vull dir de la galàxia, perquè aquesta data encari no la tenim, però és així, rebem informació a tort i a dret. Però tot i estar tan informats, sembla estrany que hi hagi aquesta diversitat de pensament entre els uns i els altres, si mirem el món polític, veurem un gran desgavell, el nord no s'entén amb el sud i els del centre no estan d'acord ni amb els uns ni amb els altres, en definitiva com dic un gran desgavell. Ara mateix amb això de la pandèmia, una gran quantitat de gent del país, segueix el mandat oficial, els quals es defineixen com a portadors de la ciència absoluta i de la veritat i per altra banda una bona part de la gent no està d'acord amb aquesta doctrina i rebutja totalment la manera en què els primers fan les coses. Tan bé els uns com els altres tenen la mateixa formació acadèmica, llavors, veien això, hom pensa... les raons de tot això, aquestes divergències tan descomunals només es poden explicar per uns interessos molt interessats, i fins aquí puc explicar, que cadascú hi posi el final que més li agradi a aquest episodi de mal son que se'ns hi ha travessat a la vida.

Però no vull acabar aquest escrit sense explicar una grata sorpresa que em va donar una persona molt joveneta perquè em sembla que encara no té els dos anyets. M'explicaré, una meva neboda cuida una nena petita, la Clara, que de tant en tant venen a casa i a la nena li encanta mirar fotografies de bolets i d'animals salvatges que jo li ensenyo a través de l'ordinador, em quedo parat en comprovar que la petita sap el nom de molts d'aquests animals, però un dia vaig canviar el tipus de fotografia i li vaig ensenyar la primera fotografia que exposo a baix, que com veieu és un llampec amb molta ramificació, i li vaig preguntar: Clara saps que és això? La nena va quedar mirant la foto molt fixament i em contesta: SÓN LES ARRELS DEL CEL! Vaig quedar de pedra. L'ensenyament dels nostres petits funciona, si res més no, els hi aporta ideas i l'enginy de la petita és impressionant.



                                                            Les arrels del cel





































                                                                      Agró roig





                                                                              

                                                                 Coloms a dojo.





















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023