Fotografía astronómica 31-5-2021

 El dia 28 de maig passat, es varen obrir els cels i em van permetre treure les teranyines a l'observatori, no és que esdevinguis una nit esplèndida, que va, que va. La pel·lícula blanquinosa esparracada campava per a qui i per allà i això feia dificultós l'exercici de la fotografia. La majoria de les set que vaig tirar van sortir blanquinoses, fins i tot hasta vermelloses com si es tractés d'una nebulosa que llavors l'hora de netejar-les ha baixat algun que altre sant.

Com que la zona pròpiament nebulosa de les constel·lacions que estan immerses en ella, diga-li Cigne, AquilaVulpeculaCepheusetc., encara estan molt a l'horitzó, no es poden captar en les primeres hores entrada la foscor de la nit, vaig dedicar l'estona a fotografiar algunes estrelles dobles siguin reals o aparents, i si es torna a presentar un altra nit mig potable, continuaré fent aquest tipus de fotografia fins a tenir a tret dites constel·lacions.
De tota manera tinc el pressentiment que el canvi que presenta l'atmosfera ha vingut per quedar-se i es podran comptar amb els dits de la mà les nits netes i fosques. Tant de bo m'equivoqui.










                                     Fins aquí tot el que vaig poder fer el dia 28 de maig



                                    Aquesta fotografia de Kappa Cygni és de l'any passat





                          Aquesta és la tónica celestial a la qual ens hi tindrem que acostumar



   En intentar fer una fotografia al sol amb aquest tipus de calitja o digas-li com vulguis queda borrosa
    imposible d'enfocar.

                         Per sort vaig aprofitar una estona en que el sol es veia més bé.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023