Fotografía astronómica 23-4-23

 La pàgina d'avui bé se'n podria titular De Galàxies i de Cúmuls, perquè les constel·lacions de primavera que el meu observatori té a la vista, estan carregades d'aquests tipus d'objectes, per exemple la Cabellera de Berenices, Virgo, LleóSerpent amb Ophiucus, aquest últim sempre se m'escapa, passa molt cap a l'horitzó sud i el tinc molt difícil perquè és una zona molt carregada de contaminació lumínica, ja per fer la Verge en tinc un bull, perquè s'ha d'ensopegar una nit especialment neta de contaminació de tota mena.

Un dels primers dies que va començar la tramuntana, la nit es va presentar força neta i em va permetre fer alguna presa a la zona de la Verge, no gaires perquè al cap de poc uns núvols van començar de fer la punyeta i ho vaig haver de deixar, però, vaig tenir temps de fotografiar la galàxia del Barret que ja feia almenys tres anys que no la podia haver.
No m'he tret del cap poder instal·lar el tub de 200 mm per poder captar amb més definició tots aquests objectes petits com galàxies i cúmuls, ara que torna a venir la fase de la lluna plena, tindre temps per tornar-lo a provar.


































Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023