Natura 26-04-23

Ja fa catorze anys de la meva anada a Egipte en companyia de la meva dona, de gent de Banyoles, de Figueres, d'Olot, de Besalú i d'altres poblacions de la província de Girona. Tot repassant les fotografies, recordo aquest viatge amb tanta claredat com si l'hagués fet la setmana passada. He fet altres viatges, pocs pels que m'hauria agradat d'haver fet, però aquest va ser especial, Egipte és un d'aquells països que de sempre m'ha cridat l'atenció, crec que d'ençà que de petit vaig veure la pel·lícula "Tierra de Faraones" en va influenciar i a partir de llavors fins a ja ben gran, no em vaig perdre cap pel·lícula que toques aquest tema " Sinue el EgipcioLos diez Mandamientos" "Cleopatra" "Agora" i algun altre.

Roma també és una ciutat que em va agradar molt, la cultura romana va deixar empremta a la península Ibèrica, i el país que em faltaria visitar ara (però ja és massa tard) és Grècia, que és la mare de la nostra cultura, si tingués deu anys menys i els medis, no ho dubtaria.
Vet aquí, doncs, algunes fotografies que ara el mes de març passat van complir catorze anys que són fetes. És una petita mostra d'una gran quantitat de fotografies que vaig fer. La gent de Banyoles possiblement coneix alguna de les persones que hi surten. A mi em coneixereu perquè crec que soc l'únic que porta la màquina de fotografiar penjada al coll.



Com a bon visitant d'Egipte vaig voler pujar a un camell, però despres de la experiencia vaig dir que mai més, al cap d'un mes encara tenia adolorida la part que ja sabeu, mireu la sella, té forma de V al revés, mitja hora més a cavall i quedo partit en dos. En canvi la meva senyora l'hi va anar la mar de bé.



                                        Tota la colla a l'entrada del temple de Luxor


                                     La colla davant un dels temples d'Abu-Simbel



Davant la pirámide escalonada de Sakkara, la primera pirámide que es va construir a Egipte.





                                                 Entrada al temple de Karnak.


Imatge de Min, deu de la sexualitat, amb una sola cama i un sol braç, algú a traves de la historia, posiblement algún cristiá, ja que es van instal·lar en aquest temple fugin de la represió romana, es va encarregar de mutilar el menbre d'aquesta figura, la qual es causa de un sonriure per les dones que la visitan actualment.




                                                             Els "Colosos de Memnón"



Si, jo també en vaig vestir a la moda del pais.


Ampliació de la fotografia que es veu a continuacio, on es pot veure el refléx de la muntanya
en la banda que sembla aigua i que en realitat es la sorra del desert rescalfada per la acció solar.

                               Fotografia feta a través del vidre del bus cami d'Abu-Simbel


                                                Vista dels dos temples d'Abu-Simbel  


  
                                 El monolit inhacabat de la reina Hapsepsut a Assuán

                          La colla a l'entrada de l'esglesia ortodoxa de Sant Jordi.




La primavera s'obre pas tot i que la pluja no acompanya, i no sera perquè el temps no en tingui ganes de ploure, el problema son els interessos d'alguns, en que no plogi per eliminar els cultius, la ramaderia i tot el que els hi façi nosa amb tal de portar la seva agenda allá on ells volen. Per aixó compten amb la geoingienieria basada en escampar merda a punta pala utilitzan avions.









                                                      Posta de sol amb núvols ben naturals




Unes quantes fotografies amb núvols naturals atacats i en procés de descomposició.















                                                         Deixalles sobre nuvols artificials


 
                          Aqui es pot veure un rastre deixat anar sobre el núvol natural
















                              Gran nuvolada amb carrega d'aigua que aviat sera atacada i desfeta 













                                                                   Nevulositat artificial



                                                          Nevulositat artificial



                                                                      Núvols artificials




                                                Nevulositat completament artificial




Cel i núvols completament naturals



















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023