Natura 6-8-17

Suposo que com jo, molta gent sen curiositat, cada cop que es forma una tempesta, treu el cap per la finestra per veure la cortina d'aigua que s'acosta i de pas resta espectànt per si salta algún llam.
De fet jo vaig una mica més enllà i em plantifico al terrat on dispòso d'una panoràmica privilegiada i càmara sobre tres peus faig unes quantes gravacions a fi d'enganxar algún llampec.
No sempre ho aconsegueixo, però algunes vegades si. Avui mateix sense anar més lluny a quarts de set m'ha despertat un trò. Mig adormit m'he llevat, he col·locat la màquina sobre els tres peus, no sé com ho he fet, però ho he fet i cap el terrat hi falta gent.
La zona nord, Mare de deu del Mont, Figueres, estaba tot ennegrit per una tempesta; En el moment de engegar la màquina han començar de caure gotas, i ha fet una petita ruixada que portaba una brisa fresca, cosa que he agrait doncs després de la burrada de calor que ha fet aquests últims dies, això era un regal d'allò més.
En dos gravaciòns que he fet, se'n ha registrat un que és el que veieu a continuaciò; he posat la secuencia sencera perquè es pugui apreciar principi hi fi del llam.
L'enregistrament de llàms és realment senzill, només cal una gravadòra de video, un tres peus, una tempesta i estar en el lloc adequat a l'hora adequada.









Ampliació del moment àlgid.

Això s'acaba.

La natura si te medis prospera.


Símptoma de tardor ?








A primera vista semblava que les Alberes estaban nevades, però la lògica estacional ens diu que això és imposible i més quant les estem passant canutes de calor.

Boira espesa a les Alberes.

Aquest matì ha estat el primer d'aquests últims dies, en que la calor ha minvat i el passeig ha sigut més agradable.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023