Fotografía astronómica 20-7-2020

Aquestes últimes nits han estat profitoses pel que fa a la fotografia de les estrelles, les constel·lacions que ens estan passant per sobre tenen una càrrega considerable d'objectes que per més que m'hi escarrassi no podré amb totes, però bé cada any és igual. En principi, faig una llista dels objectes que tinc més a mà, llavors el temps disposa, com passa cada any.

La gent que treballa en els observatoris no tenen aquests problemes, em refereixo als observatoris que estan ubicats en muntanyes de gran alçada, normalment treballen per sobre els núvols, allà no hi ha contaminació lumínica ni mal temps, tret d'algun dia que els núvols guanyin altura.

I el cometa com està el dia d'avui, o a nit d'avui? Doncs continua el seu viatge cap a la profunditat de l'espai després d'haver-se deixat unes quantes tones de pols i gel al voltant del sol, de ben segur que no pesa tant com a l'arribada, a cada pas per l'estrella ha de pagar un tribut i és dissoldre's per l'espai de mica en mica, és el preu de l'existència, a poc a poc tot desapareix, però la seva glòria és l'espectacle meravellós que dóna a uns éssers que se'l miren bocabadats que escriuran i parlaran d'ell un breu temps de la seva llarga vida.


Vaig tenir sort de veure el Halley l'any 1986, ja no el tornaré a veure però he deixat l'encàrrec als meus descendents perquè no se'l perdin, cosa que succeirà allà pel 2061-62.
El Neowise trigarà una mica més a tornar, fent quatre números, si té una òrbita de 6800 anys, tornarà l'any 8820. Bé..............com estava la humanitat fa 6800 anys? Com estarà dintre 6800 anys? Nosaltres, tu, jo, i vostè  que sabem com estarem.



Aquesta sembla que és la trajectoria de tornada a la profunditat de l'espai.







Lluna minvant






La regió L1014 és una nebulosa fosca que té una estrella nana marró Cyg.





Quan l'objecte és molt petit i el meu telescopi no arriba a més, val la pena utilitzar el de la ESA.
La fotografia inferior detalla la nebulositat NGC 6914.







Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023